A en D auto's

Alle algemene BMW gerelateerde onderwerpen.

A en D auto's

Berichtdoor wildhaguh » Di 14 Apr 2009, 0:01:22

hallo

ik had vandaag een auto gezien op het internet die me wel aanstond.

stond bij A en D auto's in amersfoort.
ik het bedrijf gegoogeld met niet al te beste resultaten.
staat ook minder goed bekend.
ik dacht nja ik ga gewoon kijken het zal heus niet allemaal rotzooi zijn wat ze tekoop hebben.

dus ik bellen nja auto was er nog dus ik er heen gereden.
dik 100km rijden

kom daar ruim een uur later aan staan er voor een paar van die gasten van daar wat aan een auto te prutsen.
dus ik zeg: ik heb gebeld voor die ...... (auto)

ja moet maar ff naar binne lopen naar de verkopers.
nouw das prima he.

dus wij naar binnen staan daar een paar van die ..... gasten met elkaar te praten in een taal die ik niet kom verstaan dat moesten dus de verkopers zijn.
nouw ik kreeg geen aandacht dus maar verder gelopen.

binnen beetje rond kijken zag ik een ouder echtpaar bij een dikke bmw 7 serie staan met een verkoper erbij.
ik er dus maar heen en daar maar even staan kijken.
dus mooi even opgevangen dat de km stand niet klopten met die op internet en dat meneer de verkoper geen onderhouds boekjes kon vinden. maar die waren er wel wist ie zeker (ja zou natuurlijk kunnen) toen hij de auto wilde starten ging het huh huh. een platte accu dus. (kan altijd maar als er iemand komt voor een auto van 20k + zou ik tog zorgen dat het ding in orde is)

toen maar gevraagt waar de auto stond waar ik voor gebeld had aan die verkoper.
ja die was net verkocht. en ik moest maar naar zn collega s gaan.

ik weer terug naar die mannen die ik niet kon verstaan.
wat bleek hij sprak dus ook nederlands. ja is verkocht.
dus ik ow das niet zo mooi heb een uur geleden gebeld dat ik kwam kijken
antwoordt: ja mar hij is pas net verkocht.
ik zeg waar is die dan?
ja staat aan overkant staan alle verkocht auto's
verder weinig reactie alleen dat hij nogwel een bijna dezelfde had alleen voor meer als de dubbele prijs :roll:
owke zal wel.
verder nog een rondje gelopen.
en nog wat auto s bezichticht met loshangende bumpers en lekkere deuken hier en daar.
vanavond bij thuiskomst die betreffende auto s op internet erbij gezocht en volgens de advertentie :zeer nette & goed onderhouden auto.

dat waren dus diverse auto s met die tekst waar het in werkelijkheid niet vanaf straalde.

wat me ook opviel is dat er buiten het oudere echtpaar om niemand te zien was met sirieuze interrese gezien het tog 2e paasdag was er ze 350/400 auto s hadden staan en diverse mensen wat verkopers haden moeten zijn of iets.

ben dus weer een ervaring rijker.

mijn vind je daar in die toko niet meer. mijn vertrouwen is een beetje ver te zoeken.

Ik wil deze tent niet geheel afzeiken maar wel iedereen waarschuwen op zijn hoeden te zijn als je daar komt.

groeten rik
Alle bmw e36 sedan onderdelen tekoop.
Zoek je iets mail of pm dan maar.
Zie ook mijn topiq's in aangeboden!
Gebruikers-avatar
wildhaguh
Dealer
Dealer

Type BMW: e21 315 bj 84 ibiza 2003

Advertentie

Re: A en D auto's

Berichtdoor BMWMaX » Di 14 Apr 2009, 0:18:23

Ben je mooi klaar mee met zoiets. Geloof me, zo zijn er genoeg helaas. Dit soort ervaringen zijn goed om gemeld te worden.
Gr, Marcel
"De enige toekomst die enigszins voorspelbaar is in deze zieke wereld is het einde"
Inmiddels de Full registratie gehaald en nu dus PF9ZX
BMWMaX
V.I.P.
V.I.P.

Artikelen: 4
Afbeeldingen: 0
Type BMW: Geen

Berichtdoor Gert-jan » Di 14 Apr 2009, 10:56:41

Volgens mij kun je zo met Wilco (thunder) hier over praten. Ook daar heen geweest en de auto waar hij voor gebeld had was ook ''net'' verkocht :nee:
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op Facebook!
Gebruikers-avatar
Gert-jan
Admin
Admin

Artikelen: 1
Afbeeldingen: 1
Type BMW: E36 ///M3 Cabriolet

Berichtdoor Meisterjäger » Di 14 Apr 2009, 12:47:57

Deze toko is een van de grootste oplichters in de autowereld, ik was er sowiezo niet heengegaan. Zijn vergelijkbaar met dat andere oplichtersbedrijf in Rotterdam, waarvan bijna iedereen op dit forum de naam ook wel kent.

Dat dit soort bedrijven nog steeds kan bestaan is mij een raadsel :?

Aangezien BMWMax ook al aangeeft dat het goed is om dit te melden meldt ik dan bij deze dat Jetcars ook zo eentje is.
Drachten: tijdelijk VW golf TDI, loopt 1 op 20 (spaart geld uit voorlopig)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Meisterjäger
V.I.P.
V.I.P.

Type BMW: Wegens omstandigheden geen BMW, maar een VW Golf 1.9 TDI

Berichtdoor L1 » Di 14 Apr 2009, 17:13:06

Ben er toevallig vorige week ook langs geweest, en dat was ook meteen de laatste keer..
Wilde even kijken voor een 1e auto voor m'n vriendin, de verkoper kwam op ons af en vroeg waar we naar opzoek waren, toen we vertelden dat we even rond wilde kijken ging ie sluiten.. blijkbaar niet interessant genoeg voor hem.

Buiten staat niets dan troep, heb een aantal auto's gezien waarbij de raampjes nog open stonden (niet dicht gaan) alle auto's hebben deuken, krassen, los hangende delen, platte banden enz.

Als je een goede nieuwe auto zoekt, zal je hem hier niet vinden..
1e auto: E30 316i Coache Diamantschwarz shadowline '91(!) 2e auto: E36 318IS Coupe Diamantschwarz '92 3e auto: E36 323Ti Compact, Freude Am Fahren!
Gebruikers-avatar
L1
Leerlingmonteur
Leerlingmonteur

Type BMW: E36 323Ti

Berichtdoor nakko » Di 14 Apr 2009, 19:52:46

Jetcars was toen ook nog op undercover op sbs 6 daar kun je een auto laten keuren
zonder dat ze hem hebben gezien whahaha.

Kameraad van mij had een tijdje geleden een stage collega die had een 325 coupe gekocht
bij jetcars heeft echt elk onderdeel moeten vervangen aan dat stuk stont.

En toch blijven ze bestaan die bedrijven.
Gebruikers-avatar
nakko
1e monteur
1e monteur

Type BMW: Ex 325i coupe vanos helaas

Berichtdoor di Torrero » Di 14 Apr 2009, 22:32:32

Jetcars is de bekendste oplichtersbende van Rotterdam. :D Ze verkopen ook wel goede auto's trouwens. En nog wat andere spulletjes die niks met auto's te maken hebben. :mrgreen:

Ik heb wel eens een paar jetcars auto's op de brug mogen bekijken die iemand daar gekocht had, en het was werkelijk waar om te janken hoe die dingen er uit zagen.
Gebruikers-avatar
di Torrero
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: Renault Clio "Williams" 2.0 16V

Berichtdoor Thunder » Wo 15 Apr 2009, 17:24:45

Gert-jan schreef:Volgens mij kun je zo met Wilco (thunder) hier over praten. Ook daar heen geweest en de auto waar hij voor gebeld had was ook ''net'' verkocht :nee:

Jep, helaas wel.

Ik heb precies dezelfde ervaring met dit bedrijf... en dan even later wil die mij een alfa v6 aan smeren.. blegh die dingen roesten weg als je er naar kijkt...

Dit bedrijf is een oplichter 1e klas, de auto's die er binnen goed uit zien zijn ook niet goed.. zo zagen wij een mooi E39 met sinaasappelhuid en een bumper van 1/2mm dik er staan.

Bij dit bedrijf kom ik nooit weer ( Heb ondertussen al een andere auto maar goed ) en tevens raad ik De Groot auto's bij Amersfoort ook heel erg af!

Oja.. die auto waar ik voor kwam was een zwarte 320 Touring met +- 170k op de klok volgens de advertentie en ik had er ook naar toegebeld en een aardig stuk voor moeten rijden...
....•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*• BMW Cars history: •*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•....
✕ BMW E36 Compact 316i '99 - ✕ BMW E36 Touring 320i 1996
✕ BMW E30 Sedan 318i 1991 - ✕ BMW E39 Sedan 528i 1996
✕ BMW E30 Coupe 316i 1989 - ✕ BMW E39 Touring 520i 1998
✕ BMW E46 Sedan 318i 2000 - ✕ BMW E39 Sedan 523i 1997
✕ BMW E39 Sedan 523i 2000 M-Sports - Huidig: Geen BMW meer...
Gebruikers-avatar
Thunder
V.I.P.
V.I.P.

Artikelen: 6
Type BMW: E39 523i

Berichtdoor BMW-E30 » Wo 15 Apr 2009, 21:07:25

De Groot in Soesterberg neem ik aan ??
http://www.grootauto.nl/

Dit bedrijf is voortgekomen uit Stoutjesdijk Auto's, een bedrijf vergelijkbaar met Jet Cars (één grote oplichtingszooi).

Maar zo zijn er wel meer bedrijven met een dubieuse reputatie:
*Naam verwijderd* uit Apeldoorn
Rierink uit Ede (is voor een aantal jaren terug onder een andere naam doorgegaan in de buurt van Ede, alleen kan ik zo niet op die naam komen)
Moderator E30fansite.nl

BMW E30: the ultimate driving machine !!
Owner of a: BMW E30 316i Edition from 03-1990, Calypsorot Metallic
Afbeelding
///Action is the ultimate emotion\\\
Gebruikers-avatar
BMW-E30
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: BMW E30 316i Edition uit 03-1990, 252 Calypsorot Metallic

Berichtdoor Sjaakie » Za 18 Apr 2009, 0:06:26

ja A en D cars... ben er ook vaak zat geweest... verbaas me elke keer weer... en elke keer als ik er toevallig langs kom ga ik toch elke keer kijken... wat een bende er wel niet staat... mij niet gezien hier, althans niet voor een auto te kopen... stond zo een turkje heel wijs een dikke bently te poetsen met 50cent uit die auto... ja lache joh, win je echt klanten mee
Zit je op hyves? Nee, ik zit op badminton
Gebruikers-avatar
Sjaakie
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: BMW E36 316i Sedan Executive

OPLICHTERS EERSTE KLAS!

Berichtdoor J.Verbeek » Wo 27 Jan 2010, 12:01:15

Zoals velen van jullie ben ik ook wezen kijken bij dit "autobedrijf" en ze zijn werkelijk waar een lachertje!
Van klantenservice hebben deze mensen geen kaas gegeten. Ze verkopen mooi opgepoetste tweedeRANGS auto's en de auto's die op hun website als "beschikbaar" vermeld staan staan er daar aangekomen helemaal niet eens tussen. De geadverteerde auto's zijn een lokkertje en als je eenmaal daar bent hebben ze een 2x zo dure optie voor je, maar de auto waar je voor kwam is in geen velden of wegen te bekennen!

Mijn vrouw en ik hebben geinformeerd naar een specifieke auto die wel op hun website stond maar die was (zoals velen van jullie ook al aangegeven hebben) NET verkocht terwijl wij vooraf nog gebeld hadden om te zeggen dat wij de auto kwamen bezichtingen.
We kwamen aan en er was geen hond die ons aankeek. Na even gewacht te hebben kwam er een uiterst stoer mannetje tevoorschijn die mijn vrouw een auto wilde aansmeren waar wij achteraf dmv het kenteken de dagwaarde van hebben kunnen achterhalen en de randdebielen (want dat zijn ze) zaten 1200 euro boven het bedrag van de dagwaarde.

Ik twijfel er geen seconde aan dat de APK niet klopt van de auto's die ze afleveren. Ze kunnen je van alles wijs maken, maar in hun manier van zaken doen is het evident dat het oplichters zijn.
Niemand gaat ervanuit dat een 2e hands auto technisch gezien lijkt op een auto die je net uit de winkel haalt, maar mensen auto's verkopen die "een gevaar op de weg blijken te zijn" is wel heel bizar!

Als je oplet zie je op hun website ook geen zichtbare kentekens waar andere EERLIJKE verkopers dat wel zichtbaar hebben omdat ze niks te verbergen hebben!

Tevens zijn ze ook niet aangesloten bij de Bovag, dus mensen ga er niet heen! Dit zijn OPLICHTERS eerste klas!
Gebruikers-avatar
J.Verbeek

Berichtdoor mtem1985 » Wo 27 Jan 2010, 19:25:42

heb ook een beetje ervaring met jet cars.

In mijn zoektocht naar een 318is coupe kwam ik op de site van jet cars, een 318is coupe uit 95.
stond geen foto bij, dus ik mailen voor een foto, kreeg geen reactie dus ik maar heen om te kijken.

stonden echt errug veel auto's teveel gewoon. bumper aan bumper geparkeerd. na zo'n 200 auto's nagewandeld te hebben dacht ik toch maar even vragen.
Ik naar de balie, zegt die gast ja die moet buiten staan, ik zeg daar staat ie niet.
ow dan moet je even daar in die loods lopen, en daar zal ie dan wel staan, normaal mag je daar niet komen maar voor deze keer wel.
Op mijn weg naar die loods kwam ik auto's tegen die door de helft waren gezaagd....
naja eindelijk in een donkere loods stond ie dan. toen ik de auto zag had ik al een vaag vermoeden, auto was helemaal opgeruwd (de lak)
toen liep ik naar de voorkant.... schade auto, grill en motorkap waren vervangen, maar nog niet gespoten, koplampen zaten er niet in. had wel een lere interieur.

Dus ik dacht laat maar zitten, bij zo'n louche zaakje een schade auto kopen is ook niet alles. Ik netjes naar die gast weer om te zeggen dat het niets was.

zegt ie waarom niet dan. dus ik zeg het is een schade auto en dat heb ik liever niet.
zegt ie ja maar we maken hem heel mooi.
ik zeg ja dat zal wel maar een schade auto wordt toch niet helemaal goed meer.

vaag genoeg stond de advertentie op autotrader, je zou toch zeggen dat dat een beetje goede site is waar je auto's kan vinden.
Gebruikers-avatar
mtem1985
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: E36 318is Coupe

Berichtdoor obiewan » Wo 27 Jan 2010, 19:36:48

De site kan er niets aan doen he...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
obiewan
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 300
Type BMW: E36

Berichtdoor wildhaguh » Wo 27 Jan 2010, 19:58:28

hallo

de auto die 14 april al verkocht bleek te zijn stond nu weer tekoop bij hun.

ja niet dus ook gewoon zo n auto dat als je aankomt hij opeens alweer net weg is.

groeten rik
Alle bmw e36 sedan onderdelen tekoop.
Zoek je iets mail of pm dan maar.
Zie ook mijn topiq's in aangeboden!
Gebruikers-avatar
wildhaguh
Dealer
Dealer

Type BMW: e21 315 bj 84 ibiza 2003

Berichtdoor Meisterjäger » Wo 27 Jan 2010, 20:22:39

Vaag, want zo verdien je niet aan de auto als bedrijf zijnde. Is vast een auto die voor de truuk wordt gebruikt om met een duurdere te kunnen aankomen als alternatief.....
Drachten: tijdelijk VW golf TDI, loopt 1 op 20 (spaart geld uit voorlopig)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Meisterjäger
V.I.P.
V.I.P.

Type BMW: Wegens omstandigheden geen BMW, maar een VW Golf 1.9 TDI

Berichtdoor Thunder » Wo 27 Jan 2010, 22:05:15

Ach er blijven zat mensen die er even langs rijden en een autotje kopen, gezien bij die bedrijven honderden wagens staan en er ook 100000000 mensen zijn die geen kaas hebben gegeten van auto's en dus maar aannemen wat een verkoper hun verteld, jammer genoeg gaan zulke zaken niet snel kapot.
....•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*• BMW Cars history: •*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•....
✕ BMW E36 Compact 316i '99 - ✕ BMW E36 Touring 320i 1996
✕ BMW E30 Sedan 318i 1991 - ✕ BMW E39 Sedan 528i 1996
✕ BMW E30 Coupe 316i 1989 - ✕ BMW E39 Touring 520i 1998
✕ BMW E46 Sedan 318i 2000 - ✕ BMW E39 Sedan 523i 1997
✕ BMW E39 Sedan 523i 2000 M-Sports - Huidig: Geen BMW meer...
Gebruikers-avatar
Thunder
V.I.P.
V.I.P.

Artikelen: 6
Type BMW: E39 523i

Berichtdoor obiewan » Wo 27 Jan 2010, 22:07:42

Overal zitten rotte appels tussen... ze overleven nooit zolang, als ze alleen rommel verkopen.

Ook bij een "perfect" bedrijf komt soms een baggerschuit vandaan....

Al ligt natuurlijk bij sommigen de schaal meer naar de bagger
Afbeelding
Gebruikers-avatar
obiewan
V.I.P.
V.I.P.

Berichtdoor Verheeeske » Do 28 Jan 2010, 11:52:46

Hebben "we" hier op het forum niet ergens een zwarte lijst??? voor alle slechte ervaringen en afraders...
misschien geen slecht idee
Gebruikers-avatar
Verheeeske
1e monteur
1e monteur

Type BMW: E36 316i

Berichtdoor obiewan » Do 28 Jan 2010, 12:24:35

Een zwarte lijst gaan we niet doen ik zal uitleggen waarom:

Een lijst zou alleen gebaseerd zijn op eigen meningen, op incidenten..want je koopt niet elke maand een auto.
De houding van sommige mensen kan al een negatieve reactie teweeg brengen bij een bedrijf.. waardoor het ook alweer vertekend.
Zo'n lijst is niet actueel te houden.
Elk bedrijf heeft zijn voors en tegens, er kan altijd wel iets zijn: oude koffie, een verkoper of monteur die slecht geslapen heeft en ga zo maar door.... wat zijn de criteria?

Daarbij; een database van bedrijven die het niet zo nauw nemen, kan juridische gevolgen hebben voor BMWFan.

want het maffe van echte malafide bedrijven: ze weten dondersgoed dat ze klooien, ze weten dat anderen dat weten... maar worden ze aan de schandpaal genageld... weten ze niet hoe snel ze met advocaten en andere middelen moeten schermen.
Dat hebben we allemaal op tv kunnen zien tenslotte.. zelf met bewijs tegen ze doen ze nog steeds of hun neus bloedt
Afbeelding
Gebruikers-avatar
obiewan
V.I.P.
V.I.P.

Berichtdoor woutsk » Do 28 Jan 2010, 13:12:55

obiewan schreef:Overal zitten rotte appels tussen... ze overleven nooit zolang, als ze alleen rommel verkopen.

Ook bij een "perfect" bedrijf komt soms een baggerschuit vandaan....

Al ligt natuurlijk bij sommigen de schaal meer naar de bagger

Overleven doen ze makkelijk, als de auto-business niet hun "core business" is... :roll:
Als je niet af en toe uit de bocht vliegt, ga je niet hard genoeg
Gebruikers-avatar
woutsk
1e monteur
1e monteur

Afbeeldingen: 7
Type BMW: 525i exe. 2002 / Cadillac Fleetwood Brougham '70

Berichtdoor woutsk » Do 28 Jan 2010, 13:14:34

En dat A & D verhaal, vriend van me kocht daar 3 of 4 jr geleden een golf 4... ligt nu al het 3e motorblok in (eerst revisie, daarna nieuw), en 2e koppeling (compleet).

Garantie?? haha... kennen ze niet...
Als je niet af en toe uit de bocht vliegt, ga je niet hard genoeg
Gebruikers-avatar
woutsk
1e monteur
1e monteur

Afbeeldingen: 7
Type BMW: 525i exe. 2002 / Cadillac Fleetwood Brougham '70

Berichtdoor nepoznata » Wo 02 Mrt 2011, 20:09:35

wat een rot zaak ... je kunt beter een auto van de sloop kopen dan van hen..
ik zal mijn belofte waarmaken en hun reputatie net zo snel verpesten als het saldo van mijn spaarrekening... en ja shefik hoe je ook mag heten zoek maar lekker op internet elke site die er is zal ik vertellen over jullie OOOOO zo goede klantenservice en de wrakken ( De TITANIC functioneert nog beter) die jullie aan mensen verkopen...

bmw gekocht 500 euro rijklaar kosten betaald en bij thuiskomst nog geen druppel olie in de auto ... toch maar even naar de garage om verder te kijken en de apk er op te laten zetten: 500 euro, onderhoud van de auto was waardeloos .. er volgde nog een hele waslijst daarna

- audiosyteem kapot / cd wisselaar hapert
- re achterdeur komt zoveel wind vandaan dat je denkt dat je in een cabrio rijdt
- motersteun moet vervangen worden
- remschijven
- filters olie en koelvloeistof etc.
-lekkage koelvloeistof
- owja ahahah de auto heeft mij al zeker 5 /6 keer in de steek gelaten door gewoon weg helemaal niets meer te willen doen... fijn als je naar je werk moet 's morgens vroeg... en dik te laat komt 5 keer aan toe... :loll: en na nog geen 2 mnd turbo kapot

ondertussen al weer 2000 euro armen meerdere malen contact met A&d auto's opgenomen maar die mannen daar willen niet met een vrouw praten maar met de man des huizes.
de motersteun en de deur zouden zij maken ook nog eens 100 euro afgerekend en haahah het geluid bleef, de deur ook zogenaamd gemaakt, ik heb nog altijd het idee een cabrio te rijden. Volgens mij hebben ze de auto nog niet eens aangeraakt. :jippie:

Allemaal loze beloftes / ben benieuwd wat er nu weer kapot aan gaat...
auto zeer duur betaald dus gewoon weg opgelicht.
Hij was het zeker waard geweest als ik geen 2000 lichter was geweest maar met al deze mankementen zeker niet.

blablabla oude auto( bmw 530D 1999) dit dat maar dan nog een liter olie in de auto voor die 500 euro had echt wel gemogen.

:damn:
Gebruikers-avatar
nepoznata

Berichtdoor Rubberburner » Wo 02 Mrt 2011, 21:06:40

Ik vindt het zowiezo al heel erg bijzonder dat je voor een gebruikte auto rijklaarmaak kosten betaald. :?: :?: :?:
Dat zijn kosten die een fabrieksauto heeft om 'm klaar te maken om de weg op te kunnen,zoals de fabrieksbeschermlaag eraf poetsen,apk,vloeistoffen ....

Een gebruikte auto hoef je niet klaar te maken om mee te kunnen rijden . :roll:
Rubberburner
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: E39 523i/Mitsubishi Eclipse 2GS/

Berichtdoor JurT » Wo 02 Mrt 2011, 22:28:53

Inderdaad helemaal eens met Rubberburner.. :euh:
BMW E36 M3 coupe~Kw schroefset~G-power 2x76~Supersprint Xpipe de-cat~Bbs 18"~omp veerpootbrug~Zimmerman~Ferodo~Gruppe N oil restrictor~Sabelt~Sachs sinterplaat~

S50B30

Afbeelding
Gebruikers-avatar
JurT
Forum legend
Forum legend

Artikelen: 1
Type BMW: E36 M3 racer

Berichtdoor NeFReT » Do 03 Mrt 2011, 3:15:08

grappig