[e39] kansloos klasse 3 alarm

Alle algemene BMW gerelateerde onderwerpen.

[e39] kansloos klasse 3 alarm

Berichtdoor Rolske » Vr 09 Okt 2009, 19:44:40

Voor de verandering eens een wat minder leuk forum bericht. 2 weken geleden is mijn e39 540 touring onder de carport (5m van de slaapkamer) kompleet gestript. Weg xenon koplampen, mk4 nav eruit, cd wisselaar, ipod, eigenlijk alles wat geld opbrengt op veilingsites en de zwarte markt is eruit gehaald, zelfs de aansteker. Wat n schrik de volgende ochtend om de oto zo aan te treffen. De ramen stonden open, portierslot eruit gedraaid, kabels loshangend, en ga zo maar door :cry:

Tijdens de afwikkeling van deze ellende zijn me een aantal zaken erg opgevallen en die wil ik met jullie delen. Heb flink rondgesurfd en eigenlijk vind je nergens forum berichten over wat ik heb meegemaakt, denk dat veel mensen uit schaamte of schrik huiverig zijn erover te praten, toch moeten e39 eigenaars wel weten waar ze aan toe zijn...

- Het alarm is niet afgegaan. Ik ben al gewaarschuwd toen ik de 540 kocht dat er veel aandacht is van dieven voor de e39 5 series omdat het alarm makkelijk te omzeilen is. Daarom was er een ijzeren plaat gelast die hoort te voorkomen dat slimme criminelen via de wielkap de sirene onklaar maken. Dat helpt dus niet. De plaat was te kort. Zie ook dit artikel;

http://www.ced-forensic.com/NMS/79/message/6/

Klein stukje naar beneden scrollen. Ik heb de (zeer vriendelijke) schrijver van dit artikel nog benaderd om wat meer details te horen, en natuurlijk de schade expert het hemd van het lijf gevraagd. Daaruit bleek dat ook Volkswagen Passat en Seat's gevoelig zijn voor dit type inbraak. Honderden gevallen het afgelopen jaar. Gestolen spullen worden met nieuwe kabelboom gewoon aangeboden op marktplaats en de duitse ebay.

- De dieven hebben een professionele aanpak. Hoewel de auto kompleet is leeggeroofd is er nauwelijks 'collateral damage'.
Dus geen krassen rond de koplampen of het uitgestoken portierslot. Mijn Rayban zonnebril lag er nog, maar de BMW aansteker er vlak naast was weg. Geen sporen, zelfs voetafdrukken zichtbaar weggeveegd. Niemand in de buurt heeft iets gemerkt.

- Je wordt gespot op de snelweg en gevolgd. De avond ervoor was het me opgevallen dat een auto me vanaf de afrit volgde. Ik woon aan de uiterste rand van een dorp en het is heel ongewoon dat iemand je langs alle weggetjes en afslagjes volgt tot aan je bestemming. Dat gebeurde dus wel.

- Alle BMW dealers zijn hiervan op de hoogte. Ik werd meewarig aangekeken toe ik mijn dealer erop aansprak waarom niet alle e39 eigenaren met ingebouwde nav en xeon hierover geinformeerd werden bij een garagebezoek. Voorkomen is beter dan...maar niet dus.

Tijdens het schade herstel zijn de volgende zaken aangepast:

- een LANGE plaat laten monteren
- de kleurgecodeerde alarmkabels allemaal in dezelde kleur en ingetaped zodat de inbreker niet meer weet hoe het alarm af te schakelen
- een extra sirene op andere plaats in de auto

Ik heb nog meer details maar geen zin nog verder te tiepen :) hopelijk hebben jullie iets aan deze posting.
Gebruikers-avatar
Rolske
1e monteur
1e monteur

Afbeeldingen: 9
Type BMW: e39 540i touring

Advertentie

Re: [e39] kansloos klasse 3 alarm

Berichtdoor obiewan » Vr 09 Okt 2009, 19:46:32

:shock: wtf ... man dat is zwaar kudt :?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
obiewan
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 300
Type BMW: E36

Berichtdoor Maestroxl » Vr 09 Okt 2009, 19:53:54

Damn, da's zwaar balen.

Goed van je dat je dit hier post, zodat een ander er wat aan heeft. :top: :top:
Afbeelding
Totally screwed 2+.

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
Gebruikers-avatar
Maestroxl
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 1
Type BMW: E46 coupé, E30 Cabrio

Berichtdoor Thunder » Vr 09 Okt 2009, 20:36:19

Oef mooi klote kerel!

Maar bedankt voor de tip, daar ga ik zeker iets mee doen :top:
....•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*• BMW Cars history: •*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•....
✕ BMW E36 Compact 316i '99 - ✕ BMW E36 Touring 320i 1996
✕ BMW E30 Sedan 318i 1991 - ✕ BMW E39 Sedan 528i 1996
✕ BMW E30 Coupe 316i 1989 - ✕ BMW E39 Touring 520i 1998
✕ BMW E46 Sedan 318i 2000 - ✕ BMW E39 Sedan 523i 1997
✕ BMW E39 Sedan 523i 2000 M-Sports - Huidig: Geen BMW meer...
Gebruikers-avatar
Thunder
V.I.P.
V.I.P.

Artikelen: 6
Afbeeldingen: 1
Type BMW: E39 523i

Berichtdoor ivo » Vr 09 Okt 2009, 20:40:01

Tsja helaas bekend... :|
Een maat van me heeft nu een E39 FL staan die ze eveneens op dezelfde manier helemaal hebben gestript, zelf een paneel van de kofferbakbekleding voor de navi is meegenomen door die gasten :shock:

Een nieuwe Passat van een collega van me heeft ook bezoek gehad vorige maand, staat de auto dan zonder voorbumper op de oprit :s
Gebruikers-avatar
ivo
BMWFan Mechanic

Afbeeldingen: 0
Type BMW: E39, E34, E30, E90

Berichtdoor Ampair » Vr 09 Okt 2009, 20:48:04

de e90 enzo hebben ook de sirene in de wielkast linksachter die je zo onklaar kan maken door de bekleding daar door te snijden en ding te slopen :oops:

Hier heb ik meer van gehoord
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ampair
BMWFan Mechanic

Type BMW: E36 316I sedan edition 1998+ E46 318i touring 2002

Berichtdoor kayabully » Vr 09 Okt 2009, 20:54:24

Sterkte man,heb precies het zelfde meegemaakt maar dan op de parkeerplaats van Centerparcs en met mijn vorige auto( VW Golf)

Soms is het maar goed ze niet te betrappen,want als je ze in je handen hebt :haai:
Gebruikers-avatar
kayabully
Leerlingmonteur
Leerlingmonteur

Type BMW: e39 530i bj 2000

Berichtdoor kayabully » Vr 09 Okt 2009, 22:12:02

Is het mogelijk het BMW klasse 3 alarm af fabriek uit te breiden om dit soort kraken te voorkomen ?

Clifford heeft mooie systemen die al waarschuwen als iemand te dicht in de buurt van je auto komt :stop:

Jammer alleen dat die systemen niet programmeerbaar zijn op de bestaande autosleutel
Gebruikers-avatar
kayabully
Leerlingmonteur
Leerlingmonteur

Type BMW: e39 530i bj 2000

Berichtdoor ggokhan018 » Vr 09 Okt 2009, 23:54:53

Thx dat je dit doorgeeft. Ik dacht dat een originele bmw alarm wel te vertrouwen was ipv een aftermarket alarm.

Wat bedoel je precies met een LANGE plaat?
Gebruikers-avatar
ggokhan018
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: E36 323 TI 1999

Berichtdoor randyindo » Za 10 Okt 2009, 12:42:52

Dank voor de tips! Nooit geweten joh. Vond overigens wel altijd dat de alarm (sirene) erg 'zacht' was en meer lijkt op een ingesprektoon.

Weet iemand of je de fabrieksalarm kan upgraden met een aftermarket setje?
Of weet iemand welke inbouwbedrijf goed geschikt is om m'n BMW aan toe te vertrouwen?
Fotoshoot Randy's BMW 528i Touring
Gebruikers-avatar
randyindo
2e monteur
2e monteur

Type BMW: E39 528i TOURING '99

Berichtdoor Dennis BMW » Za 10 Okt 2009, 13:16:02

Wat een bericht zeg! :shock: Goed dat je het meldt en veel sterkte ermee :top:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dennis BMW
BMWFan Mechanic

Type BMW: E81 118D

Berichtdoor lazcoste61 » Za 10 Okt 2009, 15:39:08

sterkte
Gebruikers-avatar
lazcoste61
Leerlingmonteur
Leerlingmonteur

Type BMW: Bmw loos

Berichtdoor BMWE30 » Za 10 Okt 2009, 18:19:49

Hoop dat je goed verzekerd bent....
OO==[][]==OO
Gebruikers-avatar
BMWE30
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Alfonso » Za 10 Okt 2009, 21:04:49

In de eerste plaats sterkte met deze belachelijke actie, ik kan altijd zeer slecht tegen mensen die niet van andermans spullen kunnen afblijven!!! :mad:

Toen ik nog bij de dealer zat, heb ik zeker 6 X een E39 binnen zien komen, zonder navi/xenon/koplampen/monitor/wisselaar/radio module.
En in 1 geval was zelf de ABS unit verwijderd, ( hadden ze de stalen remleidingen doorgeknipt en zo de hele unit verwijderd, )

Er werden zelfs een aantal financieel total-los verklaard. :shock:
Is natuurlijk ook niet gek , als je alles NIEUW moet kopen.....
BMW/MINI uitlezen doormiddel van originele Dis/GT1 software? Stuur een PB!
Gebruikers-avatar
Alfonso
Dealer
Dealer

Type BMW: M3 E36 Sedan en 523i sedan

Berichtdoor Rolske » Za 10 Okt 2009, 22:26:43

ggokhan018 schreef:Thx dat je dit doorgeeft. Ik dacht dat een originele bmw alarm wel te vertrouwen was ipv een aftermarket alarm.

Wat bedoel je precies met een LANGE plaat?

Hoe dat precies zit weet ik niet. Toen ik de schade expert vroeg hoe het kon dat ondanks de plaat toch het alarm was uitgeschakeld zei hij dat de plaat 'te kort' was en was vervangen door een lange. Wellicht weet een monteur hier op het forum meer?
Gebruikers-avatar
Rolske
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Rolske » Za 10 Okt 2009, 22:30:25

kayabully schreef:Is het mogelijk het BMW klasse 3 alarm af fabriek uit te breiden om dit soort kraken te voorkomen ?

Clifford heeft mooie systemen die al waarschuwen als iemand te dicht in de buurt van je auto komt :stop:

Jammer alleen dat die systemen niet programmeerbaar zijn op de bestaande autosleutel

Ja hier ben ik nu ook naar aan t kijken, zo'n ultrasoon systeem wat ook voor cabrio's wordt gebruikt. Een extra moduultje of kastje in mijn zak neem ik dan maar voor lief.
Gebruikers-avatar
Rolske
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Rolske » Za 10 Okt 2009, 22:33:34

gt-gilles schreef:nee dat niet ..
wel al 2x een radio kwijt en een raam minder gehad nu in 2 jaar.. :doh:
ja inderdaad stom dat je 2x vergeet je frontje van je radio te halen in 2 jaar tijd.
hieruit blijkt wel dat ze goed op me auto passen s'nachts :mrgreen:
alleen de bedoelingen van de oppassers zijn niet geheel dezelfde als die ik graag zou zien.
onderdelen van marktplaats ben ik heel voorzichtig mee(ik wil ook geen gejatte spullen kopen.)
maar "verdachte"advertenties melden vindt ik vrij normaal.

Ik snap niet dat komplete units als lampen en nav niet voorzien zijn van een uniek ID nummer ofzo zodat de dealer kan bijhouden of er gestolen spullen op een auto zitten etc... of een simpele website waar je serienummers kan checken voor aankoop net zoals bij mijn computer..maar ja.
Gebruikers-avatar
Rolske
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Johan » Za 10 Okt 2009, 22:55:42

Ten eerste is dit ontzettend klote dat dit je gebeurd is.

Het probleem zit 'em voornamelijk in dat iedereen met een e39 die lampen en navi wil hebben. En het interessert werkelijk NIEMAND waar de boel vandaan komt. Als het maar goedkoop is. Het chasisnummer en soms zelfs het kenteken staat gewoon in de unit. Maar wie komt daar achter? Zoalng er niets is om tegen te vergelijken komt niemand erachter.

Je kunt je alarm (laten) aanpassen. Maar die alarm boertjes lopen ook graag de kantjes ervanaf. Ik heb verschillende keren een SCM gecertificeerd alarm gezien waarvan de inbouw triester dan triest was. Wat je moet doen is ZELF een aantal wijzigingen maken die niemand weet te vinden. Wedden dat als je een 2e horn parallel zet en die gaat loeien dat ze hard weglopen? Het intapen van draden helpt ook niet veel. Het zorgt hoogstens voor een vertraging van 30 seconden.

Kortom: iedereen die navi delen/koplampen koopt vraag eerst duidelijk waar die dingen vandaag komen!!!!
Johan
Forum legend
Forum legend

Artikelen: 1

Berichtdoor Meisterjäger » Zo 11 Okt 2009, 20:11:50

Dit soort verhalen zijn er veel de laatste tijd. Las op autoweek dat ook de golf VI een geliefd doel is voor dit soort kraken. Ik vind dit vreselijk, dit staat nagenoeg gelijk aan een auto jatten, het resultaat is zo n beetje hetzelfde, je kan er niet meer mee rijden.

En ben het wel eens met Johan, dat je kritisch moet zijn met goedkoop spul via marktplaats. De kans dat het gestolen is is niet denkbeeldig. En idd, die alarmen hebben volgens mij een standaard bouwwijze, die dus ook gemakkelijk te snappen is voor de criminelen. Een zorgelijke zaak is het ook dat men op een carport zonder problemen een slag kan slaan, zaten die onderdelen trouwens ook op een simpele wijze vast? Want daar werd in het topic over de golf VI ook over gesproken, dat men maar 4 bouten hoefde los te maken om de navi van deze auto te stelen.
Drachten: tijdelijk VW golf TDI, loopt 1 op 20 (spaart geld uit voorlopig)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Meisterjäger
V.I.P.
V.I.P.

Type BMW: Wegens omstandigheden geen BMW, maar een VW Golf 1.9 TDI

Berichtdoor Meisterjäger » Zo 11 Okt 2009, 21:47:14

En Tjaard is ok. Heb zelf wel eens wat gehaald bij hem, is geen type voor dit soort dingen.
Drachten: tijdelijk VW golf TDI, loopt 1 op 20 (spaart geld uit voorlopig)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Meisterjäger
V.I.P.
V.I.P.

Type BMW: Wegens omstandigheden geen BMW, maar een VW Golf 1.9 TDI

Berichtdoor DEdenBoer » Ma 12 Okt 2009, 12:10:00

Bedankt voor de tip, alhoewel ik denk dat je er weinig tegen kunt doen zodra ze het op jouw auto hebben gemunt.

Er is altijd wel een ´onbewaakt moment´. En laten we eerlijk zijn, wie kijkt er nou nog op van een alarm wat afgaat?! :?
'99 BMW 523i E39 exe.
'95 Peugeot 106 1.1i
'33 gazelle fiets daily

Afbeelding
Gebruikers-avatar
DEdenBoer
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: E39 523iA '99

Berichtdoor Retard » Ma 12 Okt 2009, 12:12:21

ik reageer alleen op mijn eigen alarm...

er staan hier wagens die vaker af gaan dus heeft geen nut om steeds te reageren
Is voor aftermarket-xenon :)
Loud pipes saves lives
quote="Coach"]
"Weet je waar die bmw op rijdt..... KLEINE KINDEREN!"
Gebruikers-avatar
Retard
Forum legend
Forum legend

Type BMW: BMW E39 540iT

Berichtdoor obiewan » Ma 12 Okt 2009, 12:12:28

DEdenBoer schreef:
Er is altijd wel een ´onbewaakt moment´. En laten we eerlijk zijn, wie kijkt er nou nog op van een alarm wat afgaat?! :?

Dat is het grote probleem.. de eerste generaties alarmen waren zo slecht dat ze continue afgingen.. om eerlijk te zijn; ik erger me dood aan afgaande alarmen en reageer er ook niet meer op..

Hoe lullig ook; de beste optie is zo min mogelijk waardevolle spullen/apparatuur in je auto...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
obiewan
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 300
Type BMW: E36

Berichtdoor 320I » Ma 12 Okt 2009, 13:15:31

Was van de week aan me auto aan het knutselen en toen ik de stroom van de auto haalde
ging me alarm niet af. Om dat bij mij in de straat al meerdere bmw gestript zijn,
ga ik deze week een andere sirene monteren. Eentje met een ingebouwde accu
dus al haal je de stroom van de auto blijft de sirene door loeien. Vind de ori
trouwens ook te zacht. Volgens mij is het niet zo moeilijk, er gaan maar 2 draden naar
je sirene en die zijn makkelijk om te zetten.

Misschien een upgrade voor je alarm die veel bmw rijders kunnen gebruiken als ik het
zo hoor.

Voor de mensen bij wie ingebroken is sterkte, en hopelijk zijn ze goed verzekerd.
Coderen/Programmeren/Diagnose/Car-Key Memory instellingen.

E46 cabriodak op afstand bedienen!!!

Speciale Forum Prijzen...
Vraag naar de mogelijkheden voor jouw auto.
Gebruikers-avatar
320I
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: e46 330cic cabrio

Berichtdoor Retard » Ma 12 Okt 2009, 18:56:34

Sirene met accu 2 minuten en hij doet het nooit meer zonder dat jij hem gehoord heb.
als ze op jou wagen een oogje hebben is hij weg.
jammer maar zo is het nou eenmaal.

toen ik nog inbouwer was hebben we dagelijks aan wagens gewerkt
terwel het alarm aan het loeien was geen hond kijkt naar je.
(was bij de klant voor de deur)
en nee ik zie er niet betrouwbaar uit :mrgreen:

320I schreef:Was van de week aan me auto aan het knutselen en toen ik de stroom van de auto haalde
ging me alarm niet af. Om dat bij mij in de straat al meerdere bmw gestript zijn,
ga ik deze week een andere sirene monteren. Eentje met een ingebouwde accu
dus al haal je de stroom van de auto blijft de sirene door loeien. Vind de ori
trouwens ook te zacht. Volgens mij is het niet zo moeilijk, er gaan maar 2 draden naar
je sirene en die zijn makkelijk om te zetten.

Misschien een upgrade voor je alarm die veel bmw rijders kunnen gebruiken als ik het
zo hoor.

Voor de mensen bij wie ingebroken is sterkte, en hopelijk zijn ze goed verzekerd.
Is voor aftermarket-xenon :)
Loud pipes saves lives
quote="Coach"]
"Weet je waar die bmw op rijdt..... KLEINE KINDEREN!"
Gebruikers-avatar
Retard
Forum legend
Forum legend

Type BMW: BMW E39 540iT

Volgende

Terug naar Algemeen