Wat heb je van ons ingebouwd?

Xenon voor auto, motor en vrachtwagen.

Wat heb je van ons ingebouwd?

Berichtdoor MaiS E39 » Wo 16 Feb 2011, 20:27:48

Hier kan je schrijven wat je hebt ingebouwd en eventueel hoe je het hebt gedaan met foto-begeleiding.
Lince Electronics | Sponsor van de BMWFan.nl
• Klik hier voor meer info •
Gebruikers-avatar
MaiS E39
V.I.P.
V.I.P.

Artikelen: 1
Type BMW: E39 525I Touring

Advertentie

Re: Wat heb je van ons ingebouwd?

Berichtdoor Coach » Do 17 Feb 2011, 2:53:42

In de E34 en E36 xenon ingebouwd; bijna zelf gedaan. Vooral bezig gehouden met toezicht.
Afbeelding

De CEO van Lince Electronics is hier aan het werk met de E34.

En het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bad girls are no good, but good girls are no fun
Gebruikers-avatar
Coach
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 30
Type BMW: [E36] 325i 1994 cabrio, [E34] 525i 1995 sedan, [E30] 320i 1994 touring

Berichtdoor MaiS E39 » Do 17 Feb 2011, 10:18:15

Ow jezus, krijg er nog koud van :P
Dank u Patrick for sharing :mrgreen:
Lince Electronics | Sponsor van de BMWFan.nl
• Klik hier voor meer info •
Gebruikers-avatar
MaiS E39
V.I.P.
V.I.P.

Type BMW: E39 525I Touring

Berichtdoor Coach » Do 17 Feb 2011, 10:25:59

Zou ik bijna vergeten. Ook in de 530D zitten - na inbouw van nieuwe AE lampen - nieuwe xenon lampen van Lince Electronics:
Afbeelding
Afbeelding
Bad girls are no good, but good girls are no fun
Gebruikers-avatar
Coach
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 30
Type BMW: [E36] 325i 1994 cabrio, [E34] 525i 1995 sedan, [E30] 320i 1994 touring

Berichtdoor Overlord » Vr 25 Feb 2011, 10:16:21

Via een van de sponsors van BMWFan Lince Electronics heb ik een Xenon set aangeschaft om in mijn E39 Touring in te bouwen. Gisteren besteld en vandaag af te halen, super geregeld!

En ik dacht laat ik nog maar eens even alle stappen bij de inbouw vastleggen voor het nageslacht.

Iederteen kent de standaard Halogeen verlichting
Afbeelding

Dus hier moet Xenon inkomen en het verschil is dan dit links Xenon rechts Halogeen
Afbeelding

Voor de mensen die er nog steeds tegenop zien, zo simpel is het inbouwen van Xenon als je de pictorial volgt.
Men kopen een Xenon HID kit bij Lince Electronics
Afbeelding

Dan knip je de rubbers door die aan de lamp draden vastzit zonder de draden van de lamp te beschadigen. De lamp zit nog steeds in zijn beschermhoesje!
Afbeelding

En haal je de lamp vrij van het rubber. De lamp zit nog steeds in zijn beschermhoesje!
Afbeelding

Pak de lampadapter en kijk of het plastic palletje er aanzit
Afbeelding

En knip deze met een kniptang weg
Afbeelding

Dit is dan het resultaat
Afbeelding

Rol een klein balletje meegeleverde puttykit tussen de vingers warm en plaats deze op de rand van de adapter, dit zodat er later geen vocht bij de lamp kan komen.
Afbeelding

Als de kit op de gehele rand van de adapter zit haal dan de draden van de lamp door het gat van de adapter. De lamp zit nog steeds in zijn beschermhoesje!
Afbeelding

Druk hierna de lamp op de adapter maar houd rekening met het lipje aan de lamp die moet tegen het nokje van de adapter vallen
Afbeelding

Duw nu de lamp goed aan in de adapter de kit zal nu langs de rand naar buiten komen
Afbeelding

Als de lamp goed zit op de adapter kan je de resterende kit even netjes weghalen zodat straks de lamp bij het plaatsen geen kit in de houder achterlaat. Bewaar de afgehaalde kit voor de andere adapter (balletje rechts)
Afbeelding

Pak nu de houder voor de adapter
Afbeelding

Buig de pootjes die de ballast vasthouden naar binnen en beneden, hierdoor voorkom je straks dat je ballast los zit en rammelt of zelf uit de houder schiet
Afbeelding

Het plaatsen van de ballast in de houder
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loop nu met de lamp en de ballast naar de auto en begin met het verwijderen van de Halogeenlamp (De Xenon lamp zit nog steeds in zijn beschermhoesje!)
Afbeelding

Afbeelding

Druk met een schroevendraaier voorzichtig het lipje iets naar buiten om de stekker makkelijk van de lamp af te kunnen schuiven
Afbeelding

Haal de Xenon lamp uit zijn beschermhoesje en plaats hem zonder het glas aan te raken in de lampunit
Afbeelding

Draai de lamp voorzichtig in de houder, dit gaat wat stroefjes omdat de kit nog iets tussen de lamp en de adapter vandaan geperst moet worden maar door voorzichtig kracht te zetten gaat dit prima. Let ook op dat je weer niet te hard duwt anders gaan de stelpoten van de automatische hoogtestelling kapot (heeft Ming ook wat voor)
Afbeelding

Laat de draden van de lamp even los hangen en sluit de ballast aan op de originele stekker die aan de Halogeenlamp vastzat. Even doordrukken om het lipje te locken achter het palletje!
Afbeelding

Dan kan je met de bijgeleverde bout en moer de ballasthouder vastzetten aan de beugel die (in mijn geval) vrij is bij het spatboord
Afbeelding

Sluit daarna de draden aan van de lamp op de ballast en zorg dat zij netjes wegewerkt zijn
Afbeelding

Aan de linkerkant doe je eigenlijk hetzelfde maar om vastzetten van de ballast makkelijker te maken verwijder je even de slang die daar loopt
Afbeelding

Alles vastdraaien en dan kan de slang weer op zijn plek teruggeplaatst worden
Afbeelding

Dit is dan het uiteindelijke resultaat Xenon in 30 minuten (ik had geen haast en wilde het netjes hebben)
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat diegene die Xenon wilt inbouwen hier wat aan heeft, veel plezier :mrgreen:
E39 525D Touring
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Overlord
2e monteur
2e monteur

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor hj2 » Vr 25 Feb 2011, 16:39:00

Kijk, dat is nog eens een how-to waar je wat aan hebt, chapeau!
(ben je niet vergeten te vertellen dat je het lampje pas uit de verpakkingshuls moet halen vlak voor eindmontage? :mrgreen: )
If you always do what you always did, you always get what you always got!
hj2
BMWFan Mechanic

Type BMW: E61 525i 2007 (pre LCI)

Berichtdoor Overlord » Di 01 Mrt 2011, 22:53:10

hj2 schreef:(ben je niet vergeten te vertellen dat je het lampje pas uit de verpakkingshuls moet halen vlak voor eindmontage? :mrgreen: )

Oeps :shock: Ohnee daar ahd ik toch vaak genoeg voor gewaarschuwd!! Achja, tis voor die mensen die niet weten wat een beetje huidvet/verontreiniging op een halogeen/Xenon lamp kunnen doen voor de levensduur (flink verkorten) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
E39 525D Touring
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Overlord
2e monteur
2e monteur

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor stefw1989 » Wo 20 Jul 2011, 10:59:21

Allen,

Ik ben echt zeer tevreden over Lince Electronics, heb er namelijk geen betere woorden voor.
Ben nu sinds 2 maanden in het bezit van een BMW 1 serie, 3drs , Navi Business etc, M pakket.
Nu heb ik het volgende laten vervangen door Lince Electronics (Dealer: Ert)(Vriend van mij)

Dimlicht: Lince H7R - CANBUS 6000k
Stadslicht: Lince LED
Mistlampen (Langwerpige versie): Lince H11 - CANBUS 6000k

Volledig geinstalleerd zonder Warning Canceller(s) en Weerstand Storingskabel(s).
Ben echt zeer tevreden met deze producten! Service is ook top!
Adviseer ze echt in mijn omgeving en kennissen kring!

TOPPIE!

Bye Stef
Gebruikers-avatar
stefw1989
Leerling
Leerling

Berichtdoor Alpinar » Za 03 Dec 2011, 14:09:56

Haal ook al me xenon setjes bij Ming,kapote ballast/lampje volgende dag de nieuwe in huis.
erg tevreden erover.
Waar een wiel is,is een weg.
Gebruikers-avatar
Alpinar
Forum legend
Forum legend

Type BMW: Bmw e36 cabrio

Terug naar Lince Electronics