BMW i8: Dé nieuwe sportwagen van BMW?

Hier vind je alle nieuws berichten weer terug die op het portaal worden gepost.

BMW i8: Dé nieuwe sportwagen van BMW?

Berichtdoor The Undertaker » Zo 16 Mrt 2014, 15:07:53

Afbeelding

In 2009 onthulde BMW de 'Concept Vision Efficient Dynamics', een concept sportwagen die het autorijden weer bijzonder moest maken. Van daaruit werd de i8 steeds verder ontwikkeld en sinds kort is hij officieel aangekondigd. Kan deze nieuwe sportwagen van BMW de hooggespannen verwachtingen waarmaken?

Afbeelding

Het futuristische design zie je vaker op de beursvloer bij studies en concepten, maar dit is een echte straatauto. BMW maakt een statement door het design als geen andere straatauto, wat vele heftige reacties opleverd. Geen enkele lijn kan worden beschreven met 'gewoon' of 'herkenbaar'. Door deze bijzondere lijnen heeft de i8 een weerstand coëfficiënt van maar 0,26.

Afbeelding

Afbeelding

De i8 wordt aangedreven door 2 motoren. Een elektromotor met een vermogen van 96pk en een 1,5L turbo 3 cilinder benzine motor. Dat zorgt voor een totaal beschikbaar vermogen van 362pk en 250nm aan trekkracht. Dat gekoppeld aan automaatbak zorgt voor een 0-100 tijd van 4.4 seconden. Met alleen de elektromotor is de topsnelheid 120km/u en met beide motoren ingeschakeld maar liefst 250km/u. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een laag gewicht van maar 1490kg. Dit lage gewicht komt voor uit het vele gebruik van koostofvezel-versterkt-plastic.

Afbeelding

Het exterieur ziet er bijzonder futuristisch uit, maar het interieur is duidelijk herkenbaar uit de andere BMW modellen. Door de sportieve stoelen en de oriëntatie van alle meters en knopjes ontstaat het gevoel dat je in de cockpit van een gevechtsvliegtuig stapt. Aan luxe ook geen gebrek aangezien onder andere vrijwel alles met leder bekleed is en er standaard airco in zit.

Afbeelding

Afbeelding

Is het BMW gelukt om dé nieuwe standaard voor sportwagens te zetten? Ik denk het wel! Ontwikkelingen in de autobranche zorgen ervoor dat uitstoot en verbruik steeds belangrijker worden bij het ontwerpen van auto's, dit komt vaak het rijplezier niet ten goede. BMW laat met deze auto zien dat dat niet altijd zo hoeft te zijn en dat de kreet 'Freude am Fahren' nog steeds doeltreffend is.
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gonna roll ’til I drop and ride ’til I die

Afbeelding
Gebruikers-avatar
The Undertaker
Redacteur
Redacteur

Type BMW: BMW E36 318i cabrio

Advertentie

Re: BMW i8: Dé nieuwe sportwagen van BMW?

Berichtdoor Gert-jan » Zo 16 Mrt 2014, 15:14:04

Heel gaaf, ik ben al Fan sinds de eerste concept. Waar de i3 niet mijn "cup of tea" is, doet deze het zeker wel!
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
Gebruikers-avatar
Gert-jan
Admin
Admin

Artikelen: 1
Afbeeldingen: 1
Type BMW: E36 ///M3 Cabriolet

Berichtdoor Black Pearl » Zo 16 Mrt 2014, 15:51:32

Erg fraai hoor
Zolang het rammelt heb je het nog......
check voor BMW goodies http://www.marktplaats.nl/verkopers/656010.html
Gebruikers-avatar
Black Pearl
Forum legend
Forum legend

Afbeeldingen: 1
Type BMW: E36 325i Cabrio 1993 M-Tech SchwarzII

Berichtdoor Danny77 » Zo 16 Mrt 2014, 15:57:36

Ik bied mij bij deze vrijwillig aan om deze een jaar lang te testen voor bmw. :mrgreen:
Groeten Danny

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi
Gebruikers-avatar
Danny77
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 0
Type BMW: E39 M54B25

Terug naar Nieuws, Scoops,previews en onthullingen