High end audio E-46

Voor filmpjes en andere media.

High end audio E-46

Berichtdoor digilux » Ma 21 Okt 2013, 21:52:55

Beste BMW fans. Ik heb net een 330i station uit 2002 gekocht. Ik heb altijd goede installaties in mijn auto's gehad en heb deze zelf ingebouwd. Helaas heb ik de aankomende maanden geen tijd om de nieuwe installatie te bouwen, maar ik ben alvast wat aan het voorbereiden. Ik heb een paar vragen, kent iemand deze speaker/deurpanelen?

Dan wilde ik deze DSP gaan plaatsen

Ik heb nog een goede vier kanaals en een goede 2 kanaals versterker en die kunnen dan mooi achter de DSP. Effe uitzoeken waar ik de sub ga plaatsen. Ik zie mooie oplossingen via het skiluik, maar free air vind ik niets en wellicht kan ik beter aan de zijkant een eigen polyester behuizing maken.

Waar ik verder naar op zoek ben zijn wat video's hoe ik deurpanelen en de middenconsole kan demonteren. Ik heb hiervoor een E-36 gehad en die heb ik aan alle kanten inwendig los gehad. Ik denk dat de E-46 niet zoveel anders is, maar het is vaak wel handig om te weten waar de verbindingen zitten. Ik moet iniedergeval vanuit de kofferbank goede speakerkabels naar de voordeuren brengen.

Mocht iemand voor high-end installaties nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Groets
Gebruikers-avatar
digilux
Leerling
Leerling

Type BMW: 330i E46

Advertentie

Re: High end audio E-46

Berichtdoor ricky328 » Ma 21 Okt 2013, 22:43:41

Waarom ga je niet voor de pasklare sets?
Bv die van Rainbow (Rainbow IQ265.25). Dit is plug en play aansluiten van goede speakers voor een redelijke prijs.
op amerikaanse fora hebben ze het vaak over BSW (Bavarian Sound Works) http://www.bavsound.com/category/174/0/ ... -Packages/
Als ik het goed heb begrepen maken zij ook gebruik van Rainbow speakers.

Groet,

eric
ex BMW E61 530d
BMW E36 328i Cabrio 1995
BMW E46 330i Cabrio 2001
BMW E39 530i Touring 2002
Gebruikers-avatar
ricky328
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 9
Type BMW: E46 330i Cabrio bj 2001

Berichtdoor digilux » Di 22 Okt 2013, 8:56:59

Zit je voorin met te weinig laag. Deze set heeft twee maal 16 cm. Het grote probleem is met een sub achter in is dat die bas er een beetje achter aan hobbelt. Een overtreffende trap is dit: klik

Maar uit mijn ervaring is dat wat overdreven. Ik zal jouw advies nog eens goed verwegen, tnx
Gebruikers-avatar
digilux
Leerling
Leerling

Berichtdoor digilux » Di 22 Okt 2013, 9:11:01

Heb even op de site gekeken van BSW, mooi spul alleen dat is allemaal plug&play. Dan zit je nog op de orginele bekabeling. Geen idee waar de BMW versterkers zitten en hoe makkelijk dat je daar weer een upgrade in kan maken. In mijn gekozen optie met de DSP kan ik direct op mijn eigen versterkers en vervolgens goede speakers met goede speaker bekabeling gaan aansluiten. Meer werk, maar als je een echte liefhebber bent dan wil je het goed.

Op dit moment trouwens heb ik volgens mij niet de meest erge speakers er in zitten. Er zit nu een BMW audio pakket in, klinkt niet goed maar gelukkig ook niet vreselijk slecht
Gebruikers-avatar
digilux
Leerling
Leerling

Berichtdoor digilux » Di 22 Okt 2013, 9:11:20

Heb even op de site gekeken van BSW, mooi spul alleen dat is allemaal plug&play. Dan zit je nog op de orginele bekabeling. Geen idee waar de BMW versterkers zitten en hoe makkelijk dat je daar weer een upgrade in kan maken. In mijn gekozen optie met de DSP kan ik direct op mijn eigen versterkers en vervolgens goede speakers met goede speaker bekabeling gaan aansluiten. Meer werk, maar als je een echte liefhebber bent dan wil je het goed.

Op dit moment trouwens heb ik volgens mij niet de meest erge speakers er in zitten. Er zit nu een BMW audio pakket in, klinkt niet goed maar gelukkig ook niet vreselijk slecht
Gebruikers-avatar
digilux
Leerling
Leerling

Terug naar Multi Media