Kerst en nieuwjaars groet.

Lekker ontspannen kletsen.

Kerst en nieuwjaars groet.

Berichtdoor Falcon » Di 25 Dec 2018, 4:12:04

Geachte BMWfan leden,

Ik wens u allen een hele fijne kerst toe, en een zalig uiteinde van het jaar 2018, met zeer veel gezondheid voor het nieuwe jaar 2019 toe.

En dat wij samen weer meer van dit zeer mooie BMW forum mogen gaan genieten.

Ik vind het erg stil momenteel op dit hele mooie forum.
Facebook zal het voor mij echt nooit gaan worden, en zal er ook nooit iets gaan zoeken van BMWfan.nl
De berichten daar zijn veel te verwarren, en veel te summier, ik blijf dus eigenwijs en zeer trouw aan het al oude en het vertrouwde forum op bmwfan.nl forum.
Verwacht van mij echt nooit een antwoord op bmwforum.nl op Facebook!
Ik vind het daar echt een grote georganiseerd puinhoop!

Als het echt niet anders kan, helaas dan zal ik echt afhaken.
Er zijn nog andere BMW fora, waar ik wel gaarne mee samen wil werken.
Want ik vind het echt helemaal niets op FB!

Met vriendelijke groet,

Ad
Gebruikers-avatar
Falcon
Dealer
Dealer

Type BMW: BMW E39 525 i touring FL

Advertentie

Re: Kerst en nieuwjaars groet.

Berichtdoor Gert-jan » Di 25 Dec 2018, 12:40:57

Ook ik wens iedereen een prettige kerst en een geweldig 2019 toe!

Ik ben de eigenaar en beheerder van bmwfan en ook ik ben het eens dat het erg stil is op het forum. De vaste berichtplaatsers/spammers en zelfs moderators zijn in de loop der jaren weggetrokken, ieders voor hun eigen reden natuurlijk.

Het forum bestaat überhaupt nog omdat ik het in de lucht houd, anders was het al weggeweest. Ik vind nog steeds zonde als alle info&kennis verloren zou gaan maar mocht er in de toekomst niemand het meer gebruiken dan is het wellicht beter om de stekker eruit te trekken.

Ondanks dat ben ik nog steeds een bmwfan in hart en nieren en zal ik mijn best doen het zo lang mogelijk in ere te houden.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op Facebook!
Gebruikers-avatar
Gert-jan
Admin
Admin

Artikelen: 1
Afbeeldingen: 1
Type BMW: E36 ///M3 Cabriolet

Berichtdoor MarkS90 » Do 27 Dec 2018, 10:33:33

Ad heeft zeker een punt van bezorgdheid: er wordt helaas weinig gepost. Dat zou door Facebook kunnen komen maar ook omdat er best veel forums zijn waar je als BMW-rijder terecht kunt. En op het moment dat er weinig gepost wordt denkt de lezer waarschijnlijk dat er toch niets te beleven valt en blijft hier weg.

Genoeg geklaagd. We hebben een paar weken vrij en dus moet er thuis wat gewerkt worden in en om het huis.
Mark

Harry, hol schon mal den Wagen
Gebruikers-avatar
MarkS90
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Type BMW: E53 X5, M62TU B44

Berichtdoor Falcon » Zo 30 Dec 2018, 3:38:18

Goede nacht allen,

De jaarwisseling staat voor de deur, en hopelijk is het niet zo erg als het lijkt.
Maar het ligt dus wel erg aan mijn hart, dat het wel heel erg stil is op ONS hele mooie BMW forum.
Ik zou het dus wel heel erg vinden, dat ONS hele mooie BMW forum ter ziele zou gaan.

Ik zit echt dagelijks te denken, waarom het nu zo stil is hier.
Ook denk ik echt dagelijks aan alle forum leden, waar het altijd zo heeel erg gezellig was, en dat wij als geen anders het zo eens waren met elkaar.
En dat wij echt altijd samen de schouders er onder zetten, om elkaar te helpen, zo goed als wij konden, om het elkaar naar de zin konden maken.
Ik zei dus ook altijd in mij zelf, het ging echt zo ver als het bloed kon kruipen.
Wij hebben echt een voorbeeldig en een zeer goed forum.
Er werd immers echt nooit een overtogen woord uitgesproken, er was echt nooit onmin op dit hele mooie BMW forum, en echt, geloof me echt, wij waren altijd eensgezind.
De neuzen stonden immers altijd dezelfde richting uit.

:wittevlag: Beste BMW liefhebbers, ik mis dit nu wel heel erg, het doet echt haast zeer veel pijn in mijn hart.
Ik sluit mijn echt aan bij Gert-Jan en Mark. :wink: :wink:
Ik wil dus echt dit hele mooie goed gezinde BMW forum echt niet ter zielen gaan, kom op allen, en zet er ook uw schouders onder, en laat dit hele mooie BMW forum weer opbloeien. :top: :top:
Laten we samen weer BMWfan.nl weer het BMW forum weer opbloeien net als wat het altijd was, de gezelligheid, en de behulpzaamheid.
Laat dit mooie BMW forum niet sterven. :stop: :stop:

Ik wens u allen een zeer mooi uiteinde van het oud jaar, en ik hoop echt, dat het voor BMWfan.nl forum weer een gezellig en een zeer goed jaar gaat worden.
Ik hoop dus ook echt, dat u zeker een heel gezond en een goed 2019 mag gaan beleven, met echte trots voor dit hele mooie BMWfan.nl forum. :danke:

Met vriendelijke groet,

Ad
Gebruikers-avatar
Falcon
Dealer
Dealer

Berichtdoor MarkS90 » Ma 31 Dec 2018, 12:40:20

Beste lezers,

Doet u vanavond een beetje voorzichtig met vuurwerk? Het zou jammer zijn als je na 1 januari geen auto meer kunt rijden omdat je een hand mist of een oog ... :oops:
Mark

Gebruikers-avatar
MarkS90
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Berichtdoor Gert-jan » Di 01 Jan 2019, 4:29:33

Weer heel thuis gekomen dankzei vrouwlief en de franse leasebak. De bmw staat veilig binnen met zijn softtopje.

Fijn 2019 allemaal!
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw

Kijk ook naar BMWFAN op Facebook!
Gebruikers-avatar
Gert-jan
Admin
Admin

Afbeeldingen: 1
Type BMW: E36 ///M3 Cabriolet

Berichtdoor Falcon » Wo 02 Jan 2019, 3:09:45

Goede nacht beste BMW vrienden,

Sorry dat ik zo laat antwoord, maar ik had nog wat andere dingen aan mijn hoofd.
Er is bij ons een kleindochter geboren, op 27 december, dus ook daar weer een aantal bezoekjes aan gebracht.

Maar voor alle BMW vrienden een heel gezond en een zeer veilig 2019 toegewenst, met vele veilige kilometers.

Mijn E39 touring heeft buiten geslapen, maar heeft dit weer met glans doorstaan.
Geen vuurwerkschade, ondanks de hevige vuurwerk oorlog die hier heeft gewoed.
Ik weet niet wat ik heb doorgemaakt, maar zo erg als deze jaarwisseling heb ik het nog nooit meegemaakt!
Ik woon in een klein dorpje, in het uiterste Zuid-Westen van Brabant.
Het leek dus echt een wereldoorlog, met al die mortieren, vlinders en ander zeer zwaar en verboden vuurwerk.
Het was echt zo erg, dat alle ramen en rolluiken denderden in de sponning, de bewegings melders alarmeerden allemaal, en dat schakelde steeds dan ook alle verlichting in en werd het gehele huis in de sterke 30 Watt LED verlichting verhuld.
Ook was dan de E39 in de spotlichten erg goed waarneembaar door deze verlichting en de aanwezige camera's.
Die ik op de gevel heb gemonteerd.
Het leek wel of de nacht echt niet bestond, en dat het echt daglicht was met deze sterke 30 Watt LED verlichting op de gevels.
Dat heeft de vuurwerk terroristen echt wel afgeschrikt deze jaar wisseling.
Er is dus maar slechts een vlinder afgestoken op een afstand van 10 meter van mijn E39.
De rest is op een grotere afstand afgestoken, maar dat gaf dan toch genoeg trilling, en licht om alle sensoren te activeren van de LED verlichting.

Bij ons in de omgeving zijn dus benzine dieven aan het werk, maar zij komen dus echt niet ongezien in de buurt van mijn E39.
Ik heb mij dus ook voorgenomen, om direct alle beelden op social media te plaatsen, of het nu mag of niet!
Zij komen ook ongevraagd aan een andermans eigendommen, en wij willen dat immers ook niet, dus bij dezen.
Men is gewaarschuwd.

Ik heb dus ook geen gewone camera's gemonteerd, maar dat is voor een ander een vraag, en voor mij een weet.
Er ontgaat mij dus echt niets.
De E39 staat erg goed in de spotlichten, en in de beelden.

In deze tijd kan het nu eenmaal echt niet anders, erg spijtig!

Maar desondanks wens ik u allen het allerbeste toe, en zorg heel goed voor uw vriendin c.q. vriend de BMW.

Met vriendelijke groet,

Ad
Gebruikers-avatar
Falcon
Dealer
Dealer

Berichtdoor MarkS90 » Wo 02 Jan 2019, 11:27:33

Ben toch blij dat onze X binnen kan slapen in een verwarmde garage. Het leek Syrië wel de afgelopen nachten, wat een zooitje in het land.
Overigens valt het in onze gemeente wel mee: de zakelijke 114CDI staat onbeschadigd op de dam. Het kan dus wel een oudjaar zonder ellende.
Mark

Gebruikers-avatar
MarkS90
Chef werkplaats
Chef werkplaats

Berichtdoor deepbass909 » Vr 04 Jan 2019, 15:50:40

Ook namens mij een heel goed 2019 gewenst!

@Ad
Van harte met het kleinkind! Logisch dat hier nu even tijd naar toe gaat.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij Ad, het lijkt de laatste maanden wel steeds stiller en stiller te worden. Facebook heeft hier wel een bijdrage aan, al zie ik daar ook niet echt meer dezelfde technische dingen voorbij komen die we hier in het verleden wel hadden. Wel zie je heel vaak dezelfde vraag voorbij komen met dezelfde facebook-monteur reacties. Meestal is de conclusie dat je voor een defect lampje maar beter de hele auto kan vervangen :loll:

Mijn bijdrages zijn op het moment ook klein, want ik stel op het moment alle klussen uit tot volgend jaar. Niet om financiële of privé redenen, maar omdat ergens na deze zomer ik mijn cabrio voor langere tijd ga schorsen en ik dan van plan ben een groot schalige renovatie uit te gaan voeren. Mijn cabrio gaat zo goed als zeker tot bijna het laatste schroefje uit elkaar voor roest- en lakherstel, motorrevisie, interieurherstel, opknappen van het gehele onderstel, inbouwen van wat upgrades, etc. Vanaf dat moment wil ik ook een build-blog bij gaan houden en zal ik weer met regelmaat updates gaan plaatsen. Maar tot die tijd wordt dus alleen nog het strikt noodzakelijke onderhoud gedaan. En aangezien mijn cabrio stiekem toch best wel heel erg betrouwbaar blijkt, is dat onderhoud dus eigenlijk ook niets meer dan de normale beurtjes.

Verder stond mijn cabrio heerlijk droog en veilig binnen.
Afbeelding Afbeelding OEM on the way
Gebruikers-avatar
deepbass909
BMWFan Mechanic

Afbeeldingen: 0
Type BMW: E36 323i Cabrio, voorheen E36 316i Compact

Berichtdoor gta » Za 05 Jan 2019, 0:24:24

gelukkig nieuw jaar bmwfanok
"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."

"Keiichi Tsuchiya"
Gebruikers-avatar
gta
Dealer
Dealer

Type BMW: E36 328i M52B28 sedan

Berichtdoor Falcon » Vr 11 Jan 2019, 1:17:29

Goede avond, ja het kan nog net,

Ja deepbass909, even een uitstel voor het onderhoud, ik herken het wel.

Hartelijk dank voor de felicitatie, het is wel iets later dan normaal dat ik reageer, waarvoor mijn excuses.

Ik ga straks ook weer vol aan de bak met mijn E39, het laatste jaar weinig aan gedaan, was ook niet nodig.
Het enige wat ik wel heb gedaan, dat is een set nieuwe velgen en banden gemonteerd.
Dat was ook echt heel nodig.
Wat er met die velgen aan de hand was, ik heb echt geen idee, zo koppig als een hele koppige ezel.
Ze liggen nu in de metaal container, gelukkig!
Ik werd er echt ziek van, het maakte dus echt niet uit hoe vaak ik deze heb laten balanceren, na een paar honderd kilometer weer de nodige trillingen!
En ik kan u echt verklappen, dat trilling in de auto echt geen lolletje is, je word er echt kei ziek van!

Nu rijdt ik al maanden ongestoord trilling vrij, je weet echt niet wat je mee maakt, wat een rust!
Ik zeg het dan ook steeds tegen mijn vrouw, ja, ik kan het echt niet vaak genoeg zeggen!

Maar dit jaar ga ik er weer hard tegen aan, alles word binnenstebuiten gekeerd, en bekeken.
Het laatste wat ik dus gedaan heb, dat zijn de velgen en de banden, maar ook de motorkap, de voorbumper, en het dak en de achterbumper.
Deze zijn dus weer voorzien van een nieuwe laklaag en onderdelen.
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel roest gezien op het dak van een auto, en ik kan u echt verklappen, dat ik wel erg vaak auto's heb gespoten, maar dit was echt een unicum.
De manier van produceren van een E39 dak is echt wel erg raar geproduceerd, met al die gleuven bij het dak rail.
Dat had echt wel anders mogelijk geweest.
Ik ben er hevig van geschrokken.

Nu zit ik wel eens te kijken naar een andere BMW, ik zat wel eens te kijken naar een 2 serie, helaas niet voor mij weggelegd! :mrgreen:
Brrrrrr, voorwiel aandrijving bij de tourer, mooi niet dat het deze zal worden.
Ik heb een enorme hekel aan voorwiel aandrijving, zeker met een aanhanger of caravan er achter met nat weer!!
Steeds bij het optrekken met doorslaande en spinnende wielen, bahh!
Ik haat dat enorm.
Ik heb een hele goede vriend, die zegt steeds, je hebt een wagen met de paarden van achter!
Dan zeg ik altijd tegen hem, beter deze paarden achter de auto, die goed werk leveren, dan de paarden voor de kar, die nooit de volle 100% tractie kunnen leveren, steeds vallen deze paarden op hun bek!
Tsja, helaas ziek ik het zo!

Het is echt weer leuk om op dit hele mooie BMW forum te kunnen schrijven!

Neem gerust van mij aan, ik zal nimmer een woord schrijven op dat waardeloze Fb forum.
Ik heb het eens bekeken, wat een georganiseerde puinhoop is dat, alles door elkaar, en ook nog steeds varhalen die nergens op slaan.
Van mij zal men nimmer een stukje te lezen krijgen op FB, tenzij men dit gaat copieëren van mij!
Maar een antwoord zal altijd uitblijven van mij.

Ik zeg dan ook altijd, " liever naakt dan namaak "

Ik zal dan ook regelmatig terug komen op dit hele mooie forum, helaas denken we niet allemaal zo.
Er zal heus wel een kentering gaan komen, dat het weer zo word, zoals we het gewend waren!

Het gaat u allen goed, en we schrijven elkaar zeker weer op dit mooie BMW forum.

Met vriendelijke groet, :winnaar:

Ad
Gebruikers-avatar
Falcon
Dealer
Dealer

Berichtdoor gta » Vr 11 Jan 2019, 16:18:12

gele hesjes aan, en gaan rellen voor bmwfan.forum :lol:
"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."

"Keiichi Tsuchiya"
Gebruikers-avatar
gta
Dealer
Dealer

Type BMW: E36 328i M52B28 sedan

Berichtdoor Coach » Za 12 Jan 2019, 19:44:12

Shit, ik heb dit even gemist, Ad. Nog al het goede voor het nieuwe jaar en laten we hopen dat het forum nog lang blijft bestaan!
Afbeelding
Bad girls are no good, but good girls are no fun
Gebruikers-avatar
Coach
V.I.P.
V.I.P.

Afbeeldingen: 30
Type BMW: [E36] 325i 1994 cabrio, [E34] 525i 1995 sedan, [E30] 320i 1994 touring

Terug naar BMWFan Kroeg